HOME OPISY OKŁADEK RANKINGI I ZESTAWIENIA ARTYKUŁY BIOGRAFIE TWÓRCÓW POLECANE O SERWISIE & KONTAKT
HOME OPISY OKŁADEK RANKINGI I ZESTAWIENIA ARTYKUŁY BIOGRAFIE TWÓRCÓW POLECANE O SERWISIE & KONTAKT

strona główna > opisy okładek > R.U.T.A. - GORE – Pieśni buntu i niedoli XVI – XX w.

Cover awArts 2019


R.U.T.A.:
GORE – Pieśni buntu i niedoli XVI – XX w.

Michał Stępień, 7.5.2013

R.U.T.A. - GORE – Pieśni buntu i niedoli XVI – XX w.


Karrot Kommando, 2011

Projekt: Paweł Sky
Grafika: Mistrza Mikulasz z Sadku

http://artystowska.pl/Plyta,2985,1.html

http://www.ambient-from-sky.info/

Pin it!

Idea łączenia tradycji ze współczesnością nadaje się do opisu projektu R.U.T.A. zarówno od strony muzycznej, jak i graficznej. Reakcyjna Unia Terrorystyczno-Artystowska przywraca głos pieśniom buntu sprzed wieków, ukazując ich uniwersalny charakter. Opierając się na archaicznych tekstach piosenek w połączeniu z prostą i szczerą muzyką zwracają uwagę na aktualność anarchistycznych postulatów chłopów z XVI wieku. Za namową inicjatora projektu R.U.T.A., Maćka Szajkowskiego, ilustracji dotychczasowych wydawnictw zespołu podjął się Paweł Sky.

Nawiązując do łączenia tego, co stare ze współczesnym dokonał, jak to określił, remiksu projektowego. Zdecydował się na użycie tła, oddającego charakter starodruku i połączył to z logotypami prezentującymi nazwę zespołu oraz tytuł wydawnictwa. Opisywana okładka płyty GORE przedstawia reprodukcję grafiki "Deszcz kamienisty burzy miasto" z 1521 roku autorstwa Mistrza Mikulasza z Sadku. Teksty piosenek z albumu opatrzone są dodatkowymi reprodukacjami, które nabrały bardziej graficznej formy poprzez ich kolorystykę i kadrowanie. Projekt logotypu zespołu łączy stare z nowym poprzez zmiksowanie czcionki bezszeryfowej (litera bez żadnych ogonków czy zaciosów) z czcionką szeryfową (to np. Georgia, którą obecnie piszę). Ciekawostką, na którą moją uwagę zwrócił Paweł Sky, jest fakt pojawiania się piktogramów (symbol, znak) w pierwszej literze nazwy zespołu, którą jest "R" jak Ruta. Znaki mają nawiązywać do unikalnego charakteru każdej płyty. Wydawnictwo "GORE" opatrzone jest symbolem dzielenia, które ma przedstawiać ideę "Dzielić, a nie mnożyć zyski". Z kolei płyta Na Uschod. Wolność albo Śmierć opatrzona jest symbolem Pentagramu. Warto jako ciekawostkę podać fakt, że lider zespołu Maciek Szajkowski przy wyborze piktogramu korzystał z porady szamanki Haliny Wilk.

PS: Obecnie plakaty autorstwa Pawła Skaya prezentowane są w Galerii W-Z położonej w ciągu pieszym najstarszych schodów ruchomych w Warszawie, tuż obok Kolumny Zygmunta.

Pin it!

Okładki R.U.T.A.

Wybierz okładkę, aby poznać jej historię:

opisy okładek
ostatnio dodane:
Gribojedow: Won To Now
Various: AM/PM
The Offspring: Americana

rankingi i zestawienia
ostatnio dodane:
Najlepsze polskie okładki płyt 2015, pt. 3
Najlepsze polskie okładki płyt 2015, pt. 2
Najlepsze polskie okładki płyt 2015, pt. 1

artykuły
ostatnio dodane:
Okładkologia Pink Floyd III
Okładkologia Pink Floyd II
Okładkologia Pink Floyd I

biografie twórców
ostatnio dodane:
Rosław Szaybo
Jan Sawka
Marek Karewicz

polecane
o serwisie & kontakt
prawa autorskie
mapa serwisu

Online od 2008; obecna wersja od 2011; tak, wiem - najwyższy czas na zmiany kreacja   stiopa.com
creative commons - kopiując podaj link do źródła, nie wykorzystuj komercyjnie

w
górę