Stanisław Gruszczyński, 3.3.2011
Projekt: Rosław Szaybo
Fotografia: R. Elsdale
Współpraca Rosława Szaybo z Judas Priest zaczęła się przy projekcie logo. Logotyp zespołu nie wpisywał się w heavymetalowe trendy, mimo tego (lub też dzięki temu) grupie bardzo się spodobał. Zespół zaproponował grafikowi stworzenie oprawy do nowego albumu i zaprosił go do Stanów, by mógł przysłuchać się muzyce i dobrać coś odpowiedniego.
Pomysł z żyletką był pierwszym, który przyszedł Szaybo na myśl, gdy usłyszał tytuł płyty. A że miało to miejsce podczas obiadu z menedżerem grupy, szkic powstał na serwetce. Żyletkę odpowiednich rozmiarów artysta zamówił u ślusarza, sam zapozował do zdjęcia. Efekt, choć pozbawiony krwi, robił silne wrażenie. Wytwórnia dopiero pod naciskiem grupy zgodziła się wyemitować album z tą ilustracją.
W 2010 roku wyszła reedycja płyty ze zmienioną, bardziej dosłowną, ale niestety pozbawioną mocy oryginału okładką.
Projekt: Rosław Szaybo
Fotografia: R. Elsdale
Wybierz okładkę, aby poznać jej historię:
opisy okładek
ostatnio dodane:
Gribojedow: Won To Now
Various: AM/PM
The Offspring: Americana
rankingi i zestawienia
ostatnio dodane:
Najlepsze polskie okładki płyt 2015, pt. 3
Najlepsze polskie okładki płyt 2015, pt. 2
Najlepsze polskie okładki płyt 2015, pt. 1
artykuły
ostatnio dodane:
Okładkologia Pink Floyd III
Okładkologia Pink Floyd II
Okładkologia Pink Floyd I
biografie twórców
ostatnio dodane:
Rosław Szaybo
Jan Sawka
Marek Karewicz
Online od 2008; obecna wersja od 2011; tak, wiem - najwyższy czas na zmiany
kreacja