Michał "Stempel" Stępień, 17.11.2010
Projekt i wykonanie: Roger Dean
Co prawda na pierwszy rzut oka oprawa graficzna albumu Yes Close to the Edge nie przykuwa uwagi widza, a sam obraz zdobiący frontową okładkę nie wyróżnia się niczym wyjątkowym to cała istota pracy Rogera Deana zawarta jest we wnętrzu longplaya. Głównym bohaterem obrazu znajdującego się w rozkładówce jest pejzaż. Jego wyjątkowość bierze się z faktu, że wyspa przedstawiona na nim nie jest otoczona wodą, lecz mgłami. Pejzaż ten jest czysty i niezmącony. Jedynym elementem mącącym spokój tejże krainy jest wąski most zwodzony rozpięty nad doliną. Podobnie jak tytułowa suita „Close to the Edge” tak i okładka oparta jest na powieści Hermana Hessego – „Siddharthcie”, która skupia się na poszukiwaniu duchowej prawdy przez jednostkę. Pejzaż będący głównym motywem rozkładówki odzwierciedla prawdę i duchowe oświecenie, które są bardzo trudne do osiągnięcia co symbolizowane jest przez zwodzony most.
fisher: Ty chyba opisujesz jakąś inną okładkę niż Close to The Edge. Przecież na obrazie Deana wyraźnie widać wodę oblewającą małe wysepki i spływającą po krawędziach w dół. Natomiast mgły powstają na skutek parowania tejże wody.
fisher: A gdzie tu most zwodzony?
Projekt i wykonanie: Roger Dean
Wybierz okładkę, aby poznać jej historię:
opisy okładek
ostatnio dodane:
Gribojedow: Won To Now
Various: AM/PM
The Offspring: Americana
rankingi i zestawienia
ostatnio dodane:
Najlepsze polskie okładki płyt 2015, pt. 3
Najlepsze polskie okładki płyt 2015, pt. 2
Najlepsze polskie okładki płyt 2015, pt. 1
artykuły
ostatnio dodane:
Okładkologia Pink Floyd III
Okładkologia Pink Floyd II
Okładkologia Pink Floyd I
biografie twórców
ostatnio dodane:
Rosław Szaybo
Jan Sawka
Marek Karewicz
Online od 2008; obecna wersja od 2011; tak, wiem - najwyższy czas na zmiany
kreacja