Stanisław Gruszczyński, kiedyś
Projekt: S. Thorgerson
Rzeźby: A. Hynes, J. Robertson
Projekt rzeźb: K. Breeden
Fotografie: T. May, R. Truman, S. Piotrowski
Grafiki: P. Curzon, I. Wright
Ilustracje: J. Whitely, S. Norris
Głównym tematem płyty są problemy komunikacyjne, dzieciństwo i radzenie sobie z osobistymi demonami. Wszystkie te trzy elementy zawarte są w ilustracji na okładce. Fotografię wykonano w okolicach Cambridge (z którego wywodzi się i zespół Pink Floyd i Storm Thorgerson), w oddali widać katedrę w Ely. Komunikację międzyludzką obrazują światła wędrujące między ustami dwóch rozmówców. Najtrudniej było chyba uchwycić ducha - ma go pokazywać trzecia twarz, na którą składa się kształt obu pozostałych (łatwo ją zaobserwować zakrywając czoła rzeźb).
Przy okładce nie wykorzystano żadnych prac edycyjnych. Kilkumetrowe rzeźby stworzono specjalnie na nią, w oddali ustawiono reflektory samochodów. Na odpowiednie niebo czekano dwa tygodnie. Ogrom przedsięwzięcia współgra ze zmianami w Pink Floyd, który z undergroundowego zespołu przerodził się przez lata w giganta wymagającego setki osób do obsługi koncertów.
Przy tworzeniu okładki nie liczono się z kosztami. Powstały dwa projekty rzeźb i artyści nie potrafili się zdecydować, który powinien zostać zrealizowany. Ostatecznie stworzono i głowy z blachy i głowy z kamienia. Zdjęcie pierwszych ukazało się na okładkach płyt CD i LP, a drugich - na kasetach.
plutz: hmm ciekawe. zawsze myslalem ze te glowy zostaly stworzone przy pomocy programu komputerowego. moze dlatego tak mi sie nie podobaly. ps. swietna strona
Imarock: Na okładce, na głowach znajdują się tajemnicze zatarte cyfry i liczby jak też na prawej widoczna jest zatarta twarz. W tym czasie EMI prowadziło akcję "Publius Enigma". Te tajemnicze znaki według słów Publiusa mają prowadzić do nagrody, do skarbu. Enigma nie została rozwiązana. Część znaków widoczna jest po powiększeniu. Na tym jpgu coś już widać: http://www.arifidenza.it/Public/avatar/IZ7EVS/200823202348_Pink%20Floyd%20-%20The%20Division%20Bell%20-%20Front.jpg
SG: Z tymi zatartymi twarzami to bym nie szalał (ja nie widzę u siebie na 12 cm, ani na tym dużym jpg). Człowiek ma tendencję do dostrzegania twarzy w miejscach różnych. Co innego w inlayu do Dark Side 30th, ale tam efekt jest na tyle bidny, że nie da się mieć wątpliwości:)
RObert POland: To jest chyba to... Steve ASKEW z Kajagoogoo się sfotografował na tle DB: http://img.photobucket.com/albums/v103/NismoStevo/SteveAskew3.jpg
alicja: świetna piosenka i świetny pomyśł..
beren62: To nie są światła reflektorów samochodów. W książce "Prędzej świnie zaczną latać" Mark Blake pisze, że to są tanie reflektory punktowe, które podłączono do akumulatora samochodu...
Projekt: S. Thorgerson
Rzeźby: A. Hynes, J. Robertson
Projekt rzeźb: K. Breeden
Fotografie: T. May, R. Truman, S. Piotrowski
Grafiki: P. Curzon, I. Wright
Ilustracje: J. Whitely, S. Norris
Wybierz okładkę, aby poznać jej historię:
opisy okładek
ostatnio dodane:
Gribojedow: Won To Now
Various: AM/PM
The Offspring: Americana
rankingi i zestawienia
ostatnio dodane:
Najlepsze polskie okładki płyt 2015, pt. 3
Najlepsze polskie okładki płyt 2015, pt. 2
Najlepsze polskie okładki płyt 2015, pt. 1
artykuły
ostatnio dodane:
Okładkologia Pink Floyd III
Okładkologia Pink Floyd II
Okładkologia Pink Floyd I
biografie twórców
ostatnio dodane:
Rosław Szaybo
Jan Sawka
Marek Karewicz
Online od 2008; obecna wersja od 2011; tak, wiem - najwyższy czas na zmiany
kreacja