dodał Stanisław Gruszczyński, kiedyś
ur. 1970
Po ukończeniu Rhode Island School of Design specjalizował się w projektowaniu zaangażowanych politycznie t-shirtów i naklejek, związany był ze sceną skateboardową. Jego akcje stały się głośne i wkrótce zaczął pracę dla dużych klientów (Netscape, Pepsi). W 2003 roku założył studio Number One, wraz z którym zaprojektował m.in. okładki dla Black Eyed Peas („Monkey Buissnes”), Led Zepplin („Mothership”) i The Smashing Pumpkins („Zaitgeist”), współpracował też z DJ Shadow i Interpol.
Aktywnie sprzeciwiał się prezydenturze George’a Busha, w 2008 roku tworzył uliczne plakaty popierające kandydaturę Baracka Obamy na prezydenta. Pracował nad grami Tony Hawk i Guitar Hero II. Uznawany jest za jednego z najważniejszych artystów streetartu. Stylem często naśladuje komunistyczne projekty propagandowe, ogranicza się do niewielu kolorów (zwykle białego, czarnego i czerwonego).
Jest krytykowany za hipokrytyczne podejście do działalności komercyjnej (co jest chyba normą w przypadku undergroundowych artystów, którzy osiągnęli sukces). Dowolnie posługuje się elementami wprowadzonymi już w obieg - spora część jego prac w mniejszym lub większym stopniu jest zżynką z cudzej twórczości.
Wybierz okładkę, aby poznać jej historię:
Plakaty promujące kandydaturę Obamy
opisy okładek
ostatnio dodane:
Gribojedow: Won To Now
Various: AM/PM
The Offspring: Americana
rankingi i zestawienia
ostatnio dodane:
Najlepsze polskie okładki płyt 2015, pt. 3
Najlepsze polskie okładki płyt 2015, pt. 2
Najlepsze polskie okładki płyt 2015, pt. 1
artykuły
ostatnio dodane:
Okładkologia Pink Floyd III
Okładkologia Pink Floyd II
Okładkologia Pink Floyd I
biografie twórców
ostatnio dodane:
Rosław Szaybo
Jan Sawka
Marek Karewicz
Online od 2008; obecna wersja od 2011; tak, wiem - najwyższy czas na zmiany
kreacja