dodał Stanisław Gruszczyński, kiedyś
ur. 1927, zm. 1993
Początkowo był zawodowym żołnierzem w marynarce amerykańskiej. Został jednak przyłapany na kradzieży opon i po odbyciu karnej służby na Alasce musiał porzucić wojsko. Zatrudnił się jako asystant Johna Hermansadera w Los Angeles, a następnie został zatrudniony na stałe przez jednego z klientów – słynną wytwórnię jazzową Blue Note Record. W latach 1952-1967 stworzył dla Blue Note i innych wytwórni przeszło 500 okładek (często we współpracy z fotografem Francisem Wolffem). Rzucił jednak projektowanie graficzne, zajmując się fotografią i reklamą telewizyjną.
Jego okładki są oszczędne w formie. Stosował ograniczoną liczbę kolorów i geometryczne kształty, eksperymentował z układem i typografią. Jako jeden z pierwszych używał tricków dla przyciągnięcia uwagi odbiorcy (np. często brzegi jego okładek były białe, by klient w sklepie chcąc sprawdzić co to za płyta, musiał wyciągnąć ją z szeregu pozostałych). Twórczość Milesa była przełomem, przez wielu uznawany jest za mistrza tego fachu.
Wybierz okładkę, aby poznać jej historię:
opisy okładek
ostatnio dodane:
Gribojedow: Won To Now
Various: AM/PM
The Offspring: Americana
rankingi i zestawienia
ostatnio dodane:
Najlepsze polskie okładki płyt 2015, pt. 3
Najlepsze polskie okładki płyt 2015, pt. 2
Najlepsze polskie okładki płyt 2015, pt. 1
artykuły
ostatnio dodane:
Okładkologia Pink Floyd III
Okładkologia Pink Floyd II
Okładkologia Pink Floyd I
biografie twórców
ostatnio dodane:
Rosław Szaybo
Jan Sawka
Marek Karewicz
Online od 2008; obecna wersja od 2011; tak, wiem - najwyższy czas na zmiany
kreacja