Stanisław Gruszczyński, kiedyś
Dyrekcja artystyczna: M. McLaren
Projekt i wykonanie: J. Reid
Okładka Sex Pistols miała wyglądać jak śmieć, coś nachalnego, ale niepotrzebnego i odrzucającego. Kolory i kolażową technikę Jamie Reid zaczerpnął z sytuacjonistycznego pisma "Suburbian Press", dla którego pracował. Amerykańska wersja wydana jest w jeszcze gorszym zestawieniu kolorów.
Z wydaniem płyty były duże problemy - "bollocks" to po angielsku "jaja", tylko o znacznie wulgarniejszym wydźwięku. Producenci byli pozywani za szerzenie obscenicznych treści i choć ostatecznie zostali uznani za niewinnych werdykt sędziowski jednoznaczne pokazuje nastawienie społeczeństwa do płyty: "Much as my colleagues and I wholeheartedly deplore the vulgar exploitation of the worst instincts of human nature for the purchases of commercial profits by both you and your company, we must reluctantly find you not guilty of each of the four charges" [za Wikipedią].
Okładka w zestawieniu najlepszych okładek wszech czasów wg The Rolling Stone znalazła się na drugim miejscu (zaraz za "Sierżantem Pieprzem"). Ilustracja z singla "God Save the Queen" została uznana przez magazyn Q za okładkę wszech czasów. Jak można się domyśleć po tym, że na listach występują zamiennie, nie ze względu na wysoką wartość artystyczną.
Dyrekcja artystyczna: M. McLaren
Projekt i wykonanie: J. Reid
Wybierz okładkę, aby poznać jej historię:
opisy okładek
ostatnio dodane:
Gribojedow: Won To Now
Various: AM/PM
The Offspring: Americana
rankingi i zestawienia
ostatnio dodane:
Najlepsze polskie okładki płyt 2015, pt. 3
Najlepsze polskie okładki płyt 2015, pt. 2
Najlepsze polskie okładki płyt 2015, pt. 1
artykuły
ostatnio dodane:
Okładkologia Pink Floyd III
Okładkologia Pink Floyd II
Okładkologia Pink Floyd I
biografie twórców
ostatnio dodane:
Rosław Szaybo
Jan Sawka
Marek Karewicz
Online od 2008; obecna wersja od 2011; tak, wiem - najwyższy czas na zmiany
kreacja