Stanisław Gruszczyński, 8.11.2012
Fotografia: Samuel Aranda
Od czasu wydania CC Numer Dwa dookoła zespołu działo się wiele złych rzeczy. Z resztą na świecie też. Jak to ładnie ujęła odpowiadająca za warstwę liryczną duetu Alice Glass "Nie sądziłam, że mogę jeszcze bardziej utracić wiarę w ludzkość, ale po przemyśleniu paru spraw…". Te przemyślenia znacznie wpłynęły na nastrój nowego wydawnictwa, ale i na oprawę. Zespół odszedł od pogodnej tematyki prezentowanej na poprzednich albumach i skupił się wyłącznie na tragediach.
Oryginał zdjęcia pewnie wszyscy kojarzą - Samuel Aranda to zwycięzca tegorocznej edycji World Press Photo. Wykonana przez niego fotografia przedstawia kobietę w burce/chadorze (ludzie na internetach biją się, która opcja jest prawdziwa; ja stawiałbym na chador, ale w oficjalnych depeszach prasowych poszła jednak burka) tulącą mężczyznę w sposób przywodzący na myśl scenę Piety.
Zostało wykonane w meczecie pełniącym rolę tymczasowego szpitala podczas protestów przeciwko prezydentowi Jemenu. Nie jest to scena przedstawiająca śmierć, ale raczej walkę ze społeczną niesprawiedliwością - mężczyzna został potraktowany gazem podczas demonstracji i wkrótce miał odzyskać siły by protestować dalej. Nie widzimy jego twarzy, nie ma też szans na odkrycie tożsamości kobiety, para została uniwersalnymi bohaterami Arabskiej Wiosny.
Fotografia: Samuel Aranda
Wybierz okładkę, aby poznać jej historię:
opisy okładek
ostatnio dodane:
Gribojedow: Won To Now
Various: AM/PM
The Offspring: Americana
rankingi i zestawienia
ostatnio dodane:
Najlepsze polskie okładki płyt 2015, pt. 3
Najlepsze polskie okładki płyt 2015, pt. 2
Najlepsze polskie okładki płyt 2015, pt. 1
artykuły
ostatnio dodane:
Okładkologia Pink Floyd III
Okładkologia Pink Floyd II
Okładkologia Pink Floyd I
biografie twórców
ostatnio dodane:
Rosław Szaybo
Jan Sawka
Marek Karewicz
Online od 2008; obecna wersja od 2011; tak, wiem - najwyższy czas na zmiany
kreacja