Stanisław Gruszczyński, kiedyś
Projekt: Alex Steinweiss
Pierwsza okładka w historii. Dotąd opakowania płyt różniły się jedynie wytłoczonym tytułem i nazwiskiem, czasem pojawiały się doklejone reprodukcje dzieł malarskich. To dzieło Alexa Steinweissa było przełomem.
Wydawałoby się, że projekt pochodzący z 1939 roku powinien być nieporadny, a na pewno archaiczny. Tymczasem jest nadal świeży. Przedstawia szyld znajdujący się nad wejściem do Imperial Theater podczas zarejestrowanego występu. Zdjęcie wkomponowane jest w czerwony wizerunek płyty, nie ma żadnych innych elementów graficznych. Nawet tytuł płyty nie zakłóca kompozycji – jest wydrukowany tylko na grzbiecie wydania. Grzbiet sklejany był jaskrawo-pomarańczowym materiałem, by album jeszcze bardziej rzucał się w oczy pośród innych znajdujących się w sprzedaży.
Rodgers i Hart stworzyli wiele musicalowych szlagierów, więc zapewne album i bez dodatkowej reklamy w postaci okładki mógł liczyć na wielu słuchaczy, jednak sprzedaż 8-krotnie przewyższała inne wydania. Eksperyment Columbia Records okazał się strzałem w dziesiątkę i w niedługim czasie wszystkie albumy miały podobne okładki.
Projekt: Alex Steinweiss
Wybierz okładkę, aby poznać jej historię:
opisy okładek
ostatnio dodane:
Gribojedow: Won To Now
Various: AM/PM
The Offspring: Americana
rankingi i zestawienia
ostatnio dodane:
Najlepsze polskie okładki płyt 2015, pt. 3
Najlepsze polskie okładki płyt 2015, pt. 2
Najlepsze polskie okładki płyt 2015, pt. 1
artykuły
ostatnio dodane:
Okładkologia Pink Floyd III
Okładkologia Pink Floyd II
Okładkologia Pink Floyd I
biografie twórców
ostatnio dodane:
Rosław Szaybo
Jan Sawka
Marek Karewicz
Online od 2008; obecna wersja od 2011; tak, wiem - najwyższy czas na zmiany
kreacja